Säkerhetsteknik

  • segmentering efter bransch & storlek
  • rensning mot befintligt kundregister
  • adresser till beslutsfattare
  • leveransklar och kvalitetssäkrad data

Träffsäker målgruppslista för nykundsbearbetning

För ett företag inom säkerhetsteknik tog vi fram ett skräddarsytt adressregister med tydliga kriterier: specifika branscher (bygg och fastighetsförvaltning), företagsstorlek (5–50 anställda) och beslutsfattare på ledningsnivå. Syftet var att skapa högre relevans och bättre konvertering i företagets utskickskampanjer.

En särskild utmaning var att kunden redan hade kontakt med många aktörer i segmentet. Vi identifierade därför samtliga återstående potentiella företag på marknaden och rensade bort de som redan fanns i kundens befintliga register. Genom vår noggranna segmenteringsprocess kunde vi leverera en helt ren och uppdaterad målgruppslista.

Resultatet blev att kampanjen nådde över 25 nya företag med hög affärspotential – utan spill på dubbletter eller felaktiga adresser.