Registervård av företagsinformation

Registervård – säkra att dina register är aktuella och användbara

I takt med att marknaden förändras, nya företag startas och verksamheter läggs ner, är det lätt att kund- och prospektregister blir inaktuella. Inaktuella telefonnummer, adressändringar, felaktiga företagsnamn eller kontaktpersoner som slutat – allt detta kan göra dina marknadsinsatser dyrare och mindre effektiva. Registervård hos Adresso är tjänsten som håller din databas ren, uppdaterad och kraftfull – så att dina utskick verkligen når fram.

Vad är registervård?

Registervård innebär kontinuerlig kontroll och uppdatering av dina befintliga register. Det kan inkludera:

 

  • Rättning av företagsnamn, kontaktpersoner och roller.
  • Uppdatering av adressuppgifter och telefonnummer.
  • Radering av inaktiva bolag eller dubbla poster.
  • Kontroll av företagsstatus (verksam, insolvent, likvidator, etc.).
  • Komplettering med nya data där den saknas

Varför är det viktigt?

Att ständigt ha ett uppdaterat register är inte bara “bra att ha” – det är avgörande för effektiviteten i dina marknads- och försäljningskampanjer. Här är några direkta effekter:

 

  • Bättre leverans och kontakt – när adresser och telefonnummer är korrekta undviker du kostsamma fel och missade möjligheter.
  • Minskade kostnader – färre returer, färre felaktiga utskick och mindre tid för manuell rättning.
  • Ökad träffsäkerhet – du når de riktiga beslutsfattarna istället för “tomma skal” eller fel personer.
  • Förbättrad trovärdighet – när kunder och intressenter får ditt budskap utan felaktigheter, signalerar företaget professionalism och pålitlighet.

Så går det till med Adresso

  1. Import & analys
    Du laddar upp ditt register till oss. Vi analyserar vad som behöver uppdateras – vilka poster som är inaktuella eller dubbla.
  2. Datakorrigering och rensning
    Vi genomför manuell och automatisk rensning: rättar namn, adresser och telefonnummer, tar bort dubbletter och inaktiva kontakter.
  3. Komplettering
    Om du vill kan vi även anrika registret med kompletterande företagsinformation – t.ex. kontaktpersoner, direktnummer eller annan relevant data.
  4. Rapport & leverans
    Du får en rapport över vilka åtgärder som genomförts och hur stor del av registret som behövde uppdateras. Sedan levererar vi det uppdaterade registret i önskat format.
  5. Löpande underhåll
    Vi rekommenderar regelbunden registervård – t.ex. kvartalsvis eller halvårsvis – för att säkerställa att datan fortsätter hålla hög kvalitet över tid.